Cursus

Planning & organisatie

Archipreneur workshops
Inschrijven
DO 10 MAART 2022
DO 17 MAART 2022
DO 24 MAART 2022
Gent
Zebrastraat
DO 13 OKTOBER 2022
DO 20 OKTOBER 2022
DO 27 OKTOBER 2022
Leuven
Provinciehuis
DI 2 MEI 2023
DI 16 MEI 2023
DI 30 MEI 2023
Kortrijk
Howest - The Penta

"Kaatje is echt een topper om deze cursus te geven. Ze zet mensen aan het denken, maar zorgt ook direct voor actie. Heel waardevolle opleiding waarbij je direct aan de slag kan en weet welke werkpunten er nog zijn!"

 

Planning en organisatie
Een goede ondernemer hecht waarde aan structuur, planning en organisatie. Plannen doorbreekt namelijk je vicieuze cirkel en biedt je de mogelijkheid efficiënter te werken met meer vrijheid. Tijdens de workshops geven we antwoorden op de volgende vragen:

  • Hoe kan jij jezelf als architect-ondernemer beter organiseren met het oog op een hogere efficiëntie?
  • Hoe zorg je ervoor dat je het overzicht bewaart over alles wat er gaande is binnen je kantoor zonder daarbij jezelf te verliezen?
  • Hoe kan je als architect-ondernemer met een eigen, groeiend kantoor ervoor zorgen dat je steeds méér uren kan spenderen aan het creatieve deel van je projecten in plaats van steeds minder?
  • Hoe kan een doorgedreven maar vooral strategische planning je helpen bij het uitbouwen van een winstgevend architectenkantoor?

 

Voor wie? 
Voor architect-zaakvoerders die efficiënter wensen te werken (en leven).

 

Door wie? 

Met 15 jaar ervaring als (ontwerp-)architect binnen kleine en grote architectenteams en drie jaar ervaring als office- en teammanager kent Kaatje Spapen het architectenkantoor door en door. In 2020 richtte ze GRONDWERK coaching & community op als een antwoord op de toenemende uitdagingen op vlak van ondernemen waar architecten in Vlaanderen vandaag mee te maken krijgen. Als ondernemerscoach begeleidt Kaatje dagelijks architect-ondernemers in hun zoektocht naar meer vrijheid en herwonnen ondernemerszin binnen hun eigen architectenpraktijk. 

 

Bij Archipreneur staat de ondernemende architect centraal. Als zaakvoerder van een architectenkantoor word je immers vaak geconfronteerd met ondernemersvraagstukken. Niet enkel hoe je deze oplost is van belang, maar ook waarom. Wat is het belang van een sterke missie en visie? Welke strategische doelstellingen stel ik voorop? Welke voordelen biedt een marketing- en communicatieplan? Wat is mijn financieel risico? Met de workshops van Archipreneur willen we architecten antwoorden bieden aan de hand van inzichten en praktische tools. Onmiddellijk toepasbaar in de praktijk. Resultaat? Je ondernemersmindset en -vaardigheden zijn aangescherpt en je gaat efficiënter en productiever te werk. 

terug naar overzicht

Programma

Workshop 1

ir.-architect en ondernemerscoach Kaatje Spapen

Een goede planning van jouw onderneming begint bij jezelf. Daarom gaan we in deze eerste sessie aan de slag met jouw persoonlijke planning. We gaan op zoek naar jouw ideale tijdsindeling die past bij jouw manier van werken én leven.

 

Daarnaast onderzoeken we hoe het gesteld is met jouw ondernemersmindset. Welke beperkende overtuigingen heb jij over tijd (of het tekort eraan) en hoe kan je deze counteren? Hoe zorg je ervoor dat je in een dag plots veel meer gedaan krijgt? En is een beter time management eigenlijk wel de oplossing?

Workshop 2

ir.-architect en ondernemerscoach Kaatje Spapen

In deze tweede sessie krijg je een effectieve methode aangereikt om jouw projectplanning onder controle te houden. Vanaf nu ga je niet elk project apart opvolgen, maar ga je ook een overzicht creëren op bedrijfsniveau. Via deze methode bouw je zelf een tool uit die jou in staat stelt om de aspecten tijd en geld met elkaar in balans te houden binnen jouw onderneming. 

 

Je krijgt toelichting bij de verschillende stappen die je daartoe kan volgen en je krijgt ook huiswerk mee naar huis.

Workshop 3

ir.-architect en ondernemerscoach Kaatje Spapen

Tijdens de laatste workshop evalueren we samen het resultaat van elke deelnemer. We leren van elkaar hoe je je projectplanning nog kan optimaliseren en welke oppotuniteiten deze methode verder nog te bieden heeft.

 

Daarnaast zoomen we ook nog in op jouw bedrijfsplanning. Want in jouw onderneming gaat er wellicht heel veel tijd naar het beheer en de uitvoering van projecten, maar wat als je vanaf nu ook je eigen onderneming -en alle deelaspecten ervan- als een project zou gaan beschouwen?

Praktisch

Data & locatie

GENT: Do 10 maart 2022, Do 17 maart 2022 en Do 24 maart 2022
Zebrastraat, Zebrastraat 32/001


LEUVEN: Do 13 oktober 2022, Do 20 oktober 2022 en Do 27 oktober 2022
Provinciehuis, Provincieplein 1, 3010 Leuven


KORTRIJK: Di 2 mei 2023, Di 16 mei 2023 en Di 30 mei 2023
Howest - The Penta, Sint-Martens-Latemlaan 1B, 8500 Kortrijk

Tijdstip

Ontvangst telkens vanaf 13.30 uur. Om 14.00 uur stipt start de workshop. Er wordt een pauze voorzien van een halfuur. Einde omstreeks 17.30 uur.

De totale opleidingsduur voor deze opleiding is 10u30, inclusief pauzes.

Deelnameprijs

Leden NAV en AiNB: € 775,00 excl. btw
Niet-leden: € 1030,00 excl. btw
Deze bijdrage geeft recht op deelname aan het volledige programma, lesmateriaal en catering. Je ontvangt een bevestiging van je inschrijving.

Tot 30% korting met de KMO-portefeuille.
Registratienummer NAV: DV.O101585

Opleidingspremies mogelijk via Liberform.

Meer info

Voor alle vragen rond deze opleiding kan je terecht op
www.vitruviusacademy.be
info@vitruviusacademy.be
tel. 02 669 22 80

Inschrijven


Log in op je account

NAV-lid? Gebruik je NAV login-gegevens

E-mailadres of NAV-lidnr.:
Paswoord: